fredag 13 juli 2012

Allmän uppdatering om Annan..

Jag har till slut fått alla bokhyllor, cdhyllor och tvbänken på plats! Nu kan jag gå genom vardagsrummet och låtsas att det är normalt om jag bara håller blicken till höger.. Självklart fick jag några hissyfit på möblerna när det fattades mellan två och fem millimeter! Jag konstaterade att den enda lösningen var våld, och det funkade. Sen kom jag på att jag glömt att lägga alla kablar som hör till tv/dvd/vhs/skrivare bakom tvbänken, men det orkar jag inte riktigt ta tag i just nu, ska koppla in allt och se så det funkar innan jag våldar ut tvbänken, petar ner sladdar och våldar tillbaka den..

Igår var jag helt hjälpsam och ställde upp när en granne lite längre bort, som är polare med min bästa granne ovanpå, kom till min balkong och ville ha hjälp.. Hon hade fått nytt mobilt bredband som ville koppla upp sig till Estland.. Jag insåg att jag inte hade en aning om vad jag skulle göra och ringde till kundtjänsten, först fick jag prata med en jättetrevlig pojk som berättade att kortet inte var aktiverat om det står så. Det vore ju tokigt om det stod "kortet är ej aktiverat" eller "kontakta kundtjänst" istället för Estland! Sen blev jag kopplad till en inte lika trevlig pojke som suckade och stånkade och inte trodde på att jag inte var nån slags bredbandstjuv och ville prata med grannen (som inte fattade ett dugg och därför bad mig fixa lixom..). Han menade att det inte var aktiverat och att det gamla kortet skulle fungera fortfarande, vilket det inte gjorde. Men det visade sig att när den sa att "skriv in koden för att nåntingnånting operatörslåst" så skulle man trycka på avbryt! Helt logiskt..

Sen gick jag och handlade.. Jag köpte en massa noms och har petat i mig alldeles för mycket. Jag börjar inse mer och mer att jag har nån slags matrelaterad störning. Eller ett ohälsosamt förhållande till föda i alla fall.

Jag har tagit lite hand om mitt hår, som för övrigt är i desperat behov av en färgning. Jag är rätt jävla gråhårig, det började komma när jag var tjugo år.. Varken Mormor eller min mor är/var speciellt gråhåriga, ungefär som jag är nu skulle jag vilja påstå, och egentligen ska man ärva den genen på mödernet. Å andra sidan så vet jag inte ens vad farfar och farmor hade för hårfärg för de var helt vita i håret.. Vi får väl helt enkelt se var min gen kommer ifrån. Det stör mig i och för sig inte så jävla mycket, det gråa, det är mer det där dassbruna som jag tycker är tråkigt. Nu kom jag ifrån ämnet, jag har satt i Maroccan oil! Jag fick min Glossybox ju, och har tänkt att prata lite med er om den, den fantastiska lilla boxen som jag är tokkär i, men sen blev jag väl distraherad. Oh look, shiny! 


Nu vet jag inte vad jag ska säga.. Mer..

8 kommentarer:

  1. men du! igår när jag tittade mig i spegeln lite för länge så upptäckte jag att de FYRA grå håren jag tidigare haft och accepterat sen många år tillbaka nu har blivit 10 kanske 20.. eller fler... whattahell tänkte jag, vad händer där bak och på sidorna då, ja där jag inte kan se... det var första gången jag fick lite panik över mina grå :) innan har jag vara helt cool över det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet! Jag har ju färgat mitt hår svart sen jag vet inte när och då har jag inte riktigt sett hur grått det har blivit, förutom nu när jag inte orkar ta hand om mig själv.. Äh, livserfarenhet säger jag att de kommer ifrån!

      Radera
    2. jag ska snart ha i toning, du vet sådan där från shock som kommer i en burk men man blandar den inte med någon väteperoxid eller skit. trots det så håller det väldigt länge.. jag satsar på det för att inte slita ut håret tänkte jag.. och för hålla koll på hur många nya grå till nästa gång kanske? självplågeri men jag vill inte plötsligt vakna en dag med gråa rötter, för det vore ju en sorts undergång, jo definitivt en massiv undergång

      Radera
    3. Vad använder du för färg? Jag har liknande färg från directions, pillarbox red, som jag körde i topparna efter att ha blekt sönder dem. Sen har jag inte orkat göra om det.. Jag funderar på om man skulle kunna ha i den i rötterna, utan att bleka för det vita håret har ju en annan struktur, och få en tuff effekt?

      Radera
    4. haha, förr använde jag bara poppy red eller pillarbox red, jag switchade mellan de 2 varje gång, de är ju så lika
      jag har köpt directions även denna gång och jag tog vermillion red.. du kan sägert googla den annars finns den på shocks hemsida där den visar bilder på färgerna
      men förresten, vad har du för naturlig hårfärg? gandalf?

      Radera
    5. Skönt att vi är enade även med hårfärg hörru.. :) Men bleker du håret först eller fäster det ändå? Folk säger att man MÅSTE bleka..

      Jag har nån slags dassbrun tråkig färg egentligen.. Men jag tänkte att det vita kanske blir jätterött medans det bruna blir lite rödish och att det skulle vara tufft? I värsta fall är det ju bara att slänga i en svart färgning lix.. Vad har du för färg? :D

      Radera
  2. nä jag har aldrig blekt det innan directionsfärgerna, tycker de blir skitbra ändå och jag har kastanjebrunt hår typ. nu har jag inte haft rött på ett par år, varit hos frisören och slingat halvljusa slingor istället.. 1-2 ggr om året. jag har haft röda faser i mitt liv som kommit tillbaka gång på gång, sen hade jag kolsvart i 5-6 år tills jag klippte ganska kort för att se hur mitt hår såg under alla lager färg hehe.. det är något med att svart att man måste färga om och om igen.. så var det för mig, jag tyckte det kolet i kolsvart försvart ganska snabbt.. men som sagt, rött har kommit och gått som en trogen vän sen tonåren
    nu när jag har ljusa, utväxtaaaa slingor så kan det bli fint =)
    frågan är om jag först vågar ge martin uppgiften på att slinga mina rötter så det blir ett jämnt resultat, jag har nog rätt mörkt hår ändå.. hmm

    SvaraRadera
    Svar
    1. .. har också haft röda slingor. Det var riktigt snyggt, men jag tror inte jag har nån som orkar slinga mig. Får man låna din karl? :D

      Men då ska jag testa att bara slänga i pillarbox i skallen!

      Radera