onsdag 13 juni 2012

Ikväll är jag ledsen..

Egentligen hade jag väl tänkt att skriva ett mer genomarbetat inlägg om det här imorgon, men jag kan inte sluta tänka på det...



Lilla lilla Sheva, en sex månader gammal valp, som blev brutalt misshandlad till döds... Bara för att återuppväckas för att torteras lite till. Han hängde upp henne i en torkställning och använde henne som slagpåse. Lilla vackra Sheva, som är så lik min lilla mysbulle. 

Han mådde dåligt förstår ni, han hade spelet bort en massa pengar och kände sig lite deppig, och beslöt sig för att ta ut det på sin valp. Han gav sig inte på någon i sin egen storlek, utan på sin valp. En valp som säkert avgudade honom trots slag och sparkar och misskötsel, för så gör hundar. Han kvävde henne med plastpåsar tills hon kräktes och kissade på sig, då blev han arg och fick liv i henne igen, så han kunde göra om det. Han dumpade sedan sin hund i ett dike, där några dagisbarn hittade henne.. 

Abdullah Thabit (19891116-6711), som han heter, blev dömd till ett år och tre månader för vad han gjort. Detta är ett rekordhögt straff i Sverige. Men han tycker att det var alldeles för hårt eftersom att han "mådde dåligt", och det ursäktar vad han gjort. Överklagan behandlades idag, och dom väntas den 19:e.

Jag tänker på skräcken hos Sheva, hur hon inte förstod varför det hände, vad som hände. Varför husse gjorde så? Jag tittar på min lilla bulle som ligger ihoprullad under täcket och sover, mätt och nöjd och glad. 

Hon har det bättre där hon är nu, lilla skrutthunden, och om hon bara visste hur många människor som engagerat sig och som tänker på henne och som gråter över henne, hon har blivit symbolen för att vi ska kunna påverka politikerna till att skapa hårdare lagar, strängare straff, visa att vi inte accepterar att man behandlar djur så här. Det är inte misskötsel, det är inte brist på kunskap eller vilja, det är medveten tortyr. 

Nu letade jag reda på en bild på henne i livet, det finns gott om bilder från polisen som ni lätt hittar om ni söker själva, men jag tycker vi försöker komma ihåg henne som en levande vacker hundflicka och inte som ett kadaver i en blå plastsäck. 

9 kommentarer:

  1. det här kände inte jag till, vad fint skrivet av dig Anna! Sånt här är sådant som jag inte vill läsa men ändå måste spridas vidare för det är sådant här som kan göra det möjligt för förändring. Stor kram till dig och lilla Sheva i hundhimlen (låter bli att vara ateist en liten liten stund)

    SvaraRadera
  2. Nä det är många som inte vill läsa eller se mycket, för det är lättare att blunda. Nu tänker jag på djurslakt och sånt där också.. Men det ÄR så viktigt att se för att kunna agera! Jag grät många tårar igår, för en liten hund som varit död länge.. Bilderna på hennes döda kropp sitter inpräntade på hornhinnan och lär göra det för alltid.

    Om du läste i länken så står det om en kille som var med som "skydd" (vad fan han nu hade kunnat göra som inte säkerhetssalen och polisen kunde), han hade fött upp Sheva och många kullar till, säger att han har åtta tikar och tycker att det här inte var så speciellt konstigt att göra med sin hund. Han pratade också om Black Cobra och att de "äger" Linköping. Från vad jag förstår så ligger han inte så bra till i sina tuffa kretsar..

    Nu ska jag sätta mig och lyssna på vad Abdullah har att säga till sitt försvar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag kan tänka mig och jag blir tyvärr våldsam i tankarna, jag vill faktiskt döda jävlarna som behandlar djur så. därför kan jag inte se sånt längre. sista videon jag såg var en petavideo när jag var medlem där kina flådde små djur (jag vet faktiskt inte vilka djur det var, men i storlek av rävar, mörkbruna) där några nyflådda fortfarande levde. mitt psyke gick sönder och jag drack i flera dagar
      jag har ändå sett det mesta med tanke på att jag blev vegetarian när jag var 14. sen var jag vegan i några år och då gick jag igenom väldigt mycket smärta av all information jag valde att ta på mig. det finns ju mer än man redan vet.
      jag väljer djuren över människan, så är det.

      Radera
    2. Kan tänka mig det.. Usch så påverkad man blir! Men både du och jag har nog en hel del medvetenhet runt kött och pälsindustri, men många människor vill inte se för att inte behöva ta ställning. De "tror inte" på det.. Min älskade mormor trodde faktiskt att gåsdun till kuddar osv var något som folk gick ut och plockade när de ramlat av fåglarna, för så gjorde de när hon växte upp! Sen kom ju den där skandalen ut i media (där de plockade levande fåglar upprepade gånger) och folk blev helt galna..

      Heh, där är vi så där otäckt lika igen, jag var femton år!

      Radera
    3. För övrigt så säger rykten att ett litet gäng med ormar vill ta sig ett litet snack med de här pojkarna eftersom de inte alls har rätt att slänga sig med namn som de inte har täckning för..

      Radera
    4. ja otäckgt lika ja! det känns tryggt att det finns någon copy-cat darute ;p
      haha nä
      det är kul faktiskt att ha mycket gemensamt och bara råka på varandra

      usch blev precis väckt av ssk som har en skruv lös eller något emot mig, för hon pratar så högt att jag anser det är att gapa

      Radera
    5. Ja det är kul!

      Gah, hon kanske tror att du är döv? För det är ju lätt att missa att du har en jävla böld i ansiktet lixom..

      Radera
  3. Abdullah kommer plockas när han kommer ut...

    SvaraRadera