torsdag 17 maj 2012

Väckningsrepris..

Jorå, vaknade av att nån stod och ringde på och knackade idag också, och sen försökte den dra i handtaget.. Jag var som vanligt naken och hade inga planer på att öppna dörren, men jag hann se det blonderade afrokrullet genom fönstret när den gick ut, och förstod att det var fyllebruden som bor i trappen bredvid, hon som gav sig på min hund och grannens hund en kväll för ett tag sen.

Well, jag klädde på mig och gick ut med hunden, inte riktigt på jättebra humör, och när vi kommer in igen så kommer den bruden och hennes karl (som försökt hindra henne båda gångerna nu) ut genom grannens dörr.. Jag frågade om hon varit och ryckt i min dörr och upplyste henne om att inte göra om det.. Då kom hon farandes upp för trappan och skulle bråka! Hon stank sprit och skulle först försöka veva och sen försökte hon hugga tag i mig, det gick inte så bra, eftersom jag puttade bort henne och visade med all tydlighet att jag kommer att veva tillbaka. Hon backade, såklart, människor gör gärna det när jag blir arg.. Gör hon om det så kommer hon att åka i väggen, eller ned för trappen.

Så ja, god fucking morgon världen.

Jag ringde grannen bredvid och hon sa att det är ett jävla spring hos den temporära grannen och hon uppskattar det inte alls och kommer att kontakta värden. Hon stod också redo att ringa polisen när hon såg brudjäveln börja veva åt mig, haha.. Synd, för mannen som bor där egentligen är trevlig, men nu bor hans missbrukande jävla polare där, och jag accepterar inte den här skiten. Vad de gör inne i lägenheten skiter jag rätt fullständigt i, men de ger fan i mig. Och min hund. Och min fucking dörr.

4 kommentarer:

  1. hon verkar har någon issue med dörrar
    eller så tror hon alla dörrar går till minibaren?

    jag e likadan, ingen att bråka med. tror jag är lite dryg med att man inte får ta upp min värdefulla tid och rum i onödan

    SvaraRadera
  2. Den som var och bråkade häromdagen var tydligen en man! Jag har inget titthål, och det gör hela grejen ännu jobbigare, men grannen sa det. Det handlar heller inte bara om sprit, det är ett jävla spring där nu och det är diverse typer. Drägg.. De får göra vad fan de vill men nu är det andra dagen den här veckan som jag blir väckt av att nån försöker ta sig in.. Inte okej!

    Jag vet att jag har ett hemskt temperament och känner jag mig hotad och det dessutom handlar om mitt hem så går jag igång. Skulle hon, eller nån annan, mot förmodan (dubbla lås) ta sig in i min lägenhet så skulle det gå.. värre.

    SvaraRadera
  3. det låter som harmlösa wackos som är så pajade i hjärnan att de inte vet vad de sysslar med när de ringer på och drar i dörren
    meeeeen det är klart att jag inte har en aning om hur de verkligen är, sorry. usch det låter som du med all rätt får ta med hårdhandskarna nästa gång, ring störningsjouren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjo de är väl relativt harmlösa, men det betyder inte att jag accepterar att det springer diverse pund och tar fel på dörr var och varannan dag.. Jo, det blir störningsjour alt polis nu, nolltolerans.

      Jag har inga problem med att folk festar eller sånt där då och då, men nu stör de MIG och det är inte okej.

      Radera