fredag 11 maj 2012

Shoppat med grannen..

Min snälla granne vet att jag inte har nån möjlighet att få hjälp med saker så hon kör mig gärna att köpa kattsand och sånt där. Det är hon som kört mig till veterinären också, och när jag sa att jag hade tiden för Sovrumskatt så såg hon genast till att hon hade tid för mig då. Nu behövde vi ju inte åka, men det känns bra att ha nån som ställer upp. När jag misstänkte att hunden hade livmoderinflammation (var bara uringvägsinfektion visade det sig) och ringde upp till henne sa hon bara "Vi ses om fem minuter i trappen", och körde oss raka vägen till Strömsholm. Jag ger igen så gott jag kan, passar hennes vovve när det behövs och sånt..

Idag var vi ut till Willys och köpte kattsand och lite annat smått och gott. Det blev en del nom, det är faktiskt negerbollens dag idag! Glassen vet jag inte om den har nån dag, menne.. Jag fick kattsand som grannen hade kvar sen hon fick ta bort sin lilla katt, men det behövs alltid mer här hemma. Jag hittade äntligen fröer också! Min affär har inte "fått in än", eller vad de säger, men man kan ju inte vänta hur länge som helst med att sätta saker. Gräslök, persilja, astrar och sockerärter köpte jag, sen skulle jag få nå fröer av grannen sa hon.

Japp, såäre.


2 kommentarer:

  1. superhjältegranne ju! såna ska man ha och de ska ha egna dagar tycker jag! jag har iofs alltid velat ha en granne som kosmos kramer i seinfeld men såna finns nog inte på riktigt. att låta någon bara störta in är ju emot allt jag är. isolera mera..

    ditt torsdagstema är så stort så jag väntar tills min huvudvärk har släppt bara lite, jag kan knappt tänka som det är nu.. skitirriterad när jag har så här ont. skitbra tema!
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har massor av underbara grannar! När vi drog på kryssen så var hunden hos en annan granne som tyvärr har flyttat nu.. Nackdelen är att det kan ta en timme att gå runt huset ibland. :)

      Jag känner att jag kanske tog i för mycket? Ah, jag vet inte.. Får den där välbekanta ångesten över min prestation, men det är väl bara att ignorera den så kanske den går härifrån?

      Radera