tisdag 22 maj 2012

Kattuppdatering!

Tjej fick ett stort epilepsianfall på eftermiddagen. Hon hade kräkts tidigare idag också.. Efteråt hyperventilerade hon och dräglade och ville bara ligga i min famn. Jag fick tag i grannen och vi åkte till Strömsholm med henne, jag var helt säker på att inte få med mig min katt hem.

Hon var helt personlighetsförändrad, hon sov mest och spann och spann och spann (som de kan göra för att lugna sig själva) men lät grannen klappa henne, och hon hoppade upp på veterinärens axel! Hon rullade ihop sig och somnade på undersökningsbordet, vilket inte ens en vanligt orädd katt gör.. Efter mycket diskussion gick jag med på att ta ett blodprov, men absolut inte att lägga in henne för observation. Blodprovet tyckte hon inte om och jag kände att gränsen var nådd.. Efter lång väntan kom veterinären tillbaka och sa att hon hade väldigt höga njurvärden men att det var helt kontrollerbart med veterinärfoder, och att det inte var så jävla farligt med ett epilepsianfall. Det tycker jag kanske nån kunde ha sagt när jag ringde in..

Jag har i alla fall en katt med mig hem igen, hon har fått en vätskepuckel och det gick bra när jag höll henne i famnen, annars ville hon inte alls.

Imorgon ska jag gå och köpa foder åt henne och sen är tanken att vi ska ta ett nytt blodprov. Om hon inte får fler anfall naturligtvis, då är det allvarligare, men ett kunde de ha, eller typ två på ett år var inga problem. Men jag ska hålla koll på henne speciellt över natten.

Så ja, vi är hemma. Glad katt fick mat. Glad katt gick på lådan hos veterinären! Hon har för övrigt sovit på min axel under hela tiden vi var där.

Sex timmar..

Oh, and 3000 kronor fattigare..

----------------

Hon fick ett till nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar