onsdag 30 maj 2012

Emo-Bull.

Hundskrället har mens och är den eländigaste stackars hunden i hela landet, kanske världen. Sen kommer hon bli skengravid och om nån vill ha skenvalpar så kan ni boka upp er redan nu.. We ship to everywhere!

Jag fick tillslut ork att sätta på Kenny, tvättmaskinen, två gånger idag.. Jag tror att han är lite lurig eller så har jag kommit åt nån knapp igen. Han verkade inte centrifugera. Det kan vara så att man måste tömma det där äckliga filtret men dit når jag inte ens just nu så jag hoppas att det är knappen.

Jag har dessutom mosat ner massor med saker i nästa säck..

Imorgon är vattnet avstängt, men jag sover väl igenom det mesta av dagen ändå. Har i alla fall hällt i vatten i kaffebryggaren. *prioriteringar*

Idag har jag irriterat mig på att folk jämt och ständigt ska märka ord.. Ja, jag säger "petun" fast jag är fullt medveten om att det heter petunia, jag vet att "liksom" inte stavas "lixom" men jag gör så ändå. Vissa anser att jag har ett "lekfult" språk och det tyder på hög intelligens, tack så mycket, andra tycker bara att det är charmigt. Men orka med att anmärka på allt?! Mitt språk är dessutom mycket anpassningsbart, jag skulle utan problem kunna konversera med HM Konungen om jag vid nåt tillfälle hamnade bredvid honom.

10 kommentarer:

  1. då utmanar jag dig på konversationsduell med RZA från wu tang clan ;)
    petunior, när pratar du om sådant ändå?
    vem är det som märker ord då? jag har inte sett det här på din blogg
    jag vaknade nu, god morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, *googlar* Äääh, vi skulle nog hitta nåt att prata om! Han är en andlig man som gillar världsfred...? Äh, löser sig. :)

      "Jag har köpt en petun idag, den är lila eller nåt" sa jag. "nia" svarade hon. "Det heter petunIA". Det är en granne, hon tycker det är nödvändigt att anmärka på allt, och inser inte alls att det är irriterande.

      Jag somnade nån gång när du gick upp! :)

      Radera
    2. jag somnade tidigt för att jag åkt tåg hela dagen =)

      RZA har härlig slang så det får du kolla upp i filmen coffee and cigarettes. på tuben finns den scenen där RZA, the GZA och Bill Murray är med.
      men det är ju engelska det
      svenska ett oerhört tråkigt språk och kan lekas alldeles för lite med jävla skit. aj då, jag trodde verkligen det bara var gummor och tanter som köpte petunior
      kan du visa ditt leg för mig fröken!

      Radera
    3. Gud vad skönt! Cimon (länk i blogglistan) skrev om hur han älskade att åka tåg riktigt långt, och jag blev jättesugen. Det var riiiktigt längesen jag åkte tåg längre än till stockholm, dvs en timme. Det var iofs också längesen eftersom att bussen är mycket billigare.

      Haha, okej, jag ska kolla efter det klippet. Jag hittade honom hos Conan. :D Jag är mvg-bra på engelskan också, och plockar upp dialekter och slang alldeles för lätt.

      Heh! Uppväxt med mormor som förebild vettu.. 39:- på Ica för en hängpetun! Jag odlar gräslök och persilja också.. :P Tänker inte prata om hur många krukväxter jag har känner jag nu..

      Radera
    4. haha "alldeles för lätt" lite skryt sitter fint
      jag gör likadant, jag är mvg-bra jag med men ibland så låter t ex ghetto-baltimore-engelskan så skum att jag inte förstår den
      så det finns slang å så finns det overkill =)

      jomen om du örter så all respekt, det måste ju dofta ljuvligt!
      det är dock petun! jag inte får ihop
      men det e klart - e det mormor så =)

      Radera
  2. Jag gillar när folk leker med språket. Det är ju en konstform i sig. Men att sätta ribban så lågt som vid HM Konungen... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag gillar Kungen! Han är ju toksöt.. Ja jag gillart med, skulle jag skriva en uppsats tex så skulle jag naturligtvis använda korrekt svenska, men på ica tycker jag att det är okej att säga "morotar" "bappelsin" och "petun". :D

      Radera
    2. "Moråttor" brukar jag kalla dem.

      Radera
    3. Känns som om vi förstår varann, du och jag! :D

      Radera
    4. hans sexåring rättade honom senast för 5 minuter sen om att det heter borsta tänderna - inte kamma dem...
      jag själv tycker att han försätter henne i en svår situation, hon kommer bli en mycket frustrerad ung kvinna en dag!!!
      men nej nej, det är så roligt, han är yngst mentalt i den aspekten haha.. men jag tar lätt på mig den rollen när det gäller resten av dygnets timmar.

      Radera