onsdag 21 mars 2012

Vårdagjämning?

Jag fick höra att det var vårdagjämning idag (tekniskt sett är klockan nio minuter över tolv, men det skiter jag i), detta efter att jag kommit in från en sväng med hunden. Det snöade, stora, fluffiga flingor. Är det förresten bara jag som alltid lyckas suga in en sån där stor flinga i näsan för att sedan frusta som en brunstig tjur eller nåt? Det vräkte ner snö i alla fall.

Ikväll är all snö borta! Jag vet dock inte vad som hände däremellan eftersom jag har sovit hela dagen.. Jag bestämde mig för att vända på dygnet så kanske det blir nån ordning på sömnen också? Det brukar bli bättre.. Men det är tråkigt att sitta här hela natten och inte kunna göra någon direkt nytta.

Vi gick en promenad med vår granne M och hennes björn, vi var ute i nästan två timmar! Helt fantastiskt skönt var det, även om min hund blir drygare än allt när hon blir trött och tycker att vi har gått för länge och tycker att M ska bära henne. Eller om M hade nåt magiskt godis som dök upp i fickan den sista kvarten liksom.. Mitt nom dög inte när jag försökte muta henne.

Jag är helt sugen på nåt! Jag åt nyponsoppa när jag kom hem, nyponsoppa är inte nom och glassen är automatiskt inte nom när den ligger i nyponsoppa. Det är en naturlag. Nu gjorde jag mackor men det funkar liksom inte heller.. *gnäll* Russin kanske?

1 kommentar: