torsdag 22 mars 2012

Snyltat.

Varför har mitt bredbandsbolag alltid driftuppgraderingar, eller vad fan de nu gör, när jag är vaken om nätterna? Tidigare ikväll hade jag tänkt att "man kanske skulle läsa lite i boken inatt..", men den tanken var som bortblåst när jag såg en liten gul triangel på mitt bredband! Panik! *måstehamåstehamåsteha*

Först förstod jag ju inte varför den var där, och jag stängde av routern så den fick boota om, men nä, då vägrade den lysa alls! Sen kom jag på att jag nog sett ett mail om att "blablabla din tv bla bla uppdatering av bla", eftersom jag inte tittar på tv så åkte det i papperskorgen.. Men när jag hittade på det igen så såg jag att det står nåt om att internetmaskinen inte kommer att fungera mellan två och nånting.

Och det finns ju absolut ingenting man kan göra utan internet! Ingenting, I tell you.. Nu sitter jag på nån annans nät och snyltar, helst skulle jag vilja sitta på nätet "Diskmaskin", bara för att jag blir så glad varje gång jag ser det i nätverkslistan, men den personen är lite smartare och har faktiskt lösen på sitt nät.. Det är inte vidare bra signal heller i och för sig. Men stjärnan som har nätet "Default" har inget lösen! Ha!

Vi tog en promenix bort till butiken som har öppet senare än alla andra butiker tidigare ikväll och jag hittade på tidigare nämnda BenJerr! Nu vet jag inte ens om det är en realistisk tanke att sagda burk kommer att överleva till helgen.. Jag köpte tre paket frysta körsbär också. Jag har två kvar.

1 kommentar:

  1. ha ha förr var alltid alla nätverk öppna typ, men nu blir man ju förbannad på alla sina grannar för att de säkrat sina wi-fi'n, snåljåpar! betala själv liksom, vem vill det?

    SvaraRadera