tisdag 13 mars 2012

Jag är så jävla snäll..

Har lovat ut mig som datasupport till ännu en granne, en granne som jag ärligt talat inte är så värst jävla förtjust i. Lovade att ringa henne imorgon för idag pallar jag inte, har sovit lika dåligt som vanligt och var till sköterskan och pratade och nu hade jag tänkt mig att vila lite, typ sova.

Jag fick ett akut anfall av hjälpsamhet också, men jag stod emot. Jag orkar inte styra upp allt hela tiden, och den personen som behöver hjälp har hjälpt personen som måste utföra hjälpen så jävla många gånger så det är inte mer än rätt att de sköter det där själva..

Jag fick i alla fall gnälla av mig hos sköterskan, det är det vi gör, pratar. Hon tycker att jag har rätt i att bli irriterad på de personer som jag blir irriterad på men att det vore bättre för mig att inte bli så irriterad eftersom det tar så mycket energi. Det har hon ju rätt i.. Det är skönt att få bekräftelse på att jag inte reagerar galet på helt normala saker, utan att faktiskt få höra att "det där verkar ju sjukligt..". Fan vad flummigt allt låter? Just trust me, jag har rätt, hon håller med. Dessutom tyckte hon att det var bra att jag visste varför jag blev arg, så jag inte bara gick och var arg utan att veta att jag har rätt. Okej, jag la kanske till det där sista helt själv, men i det stora hela så sa hon så..

Nu blir det nyponsoppa, det är typ vad jag lever på. Jag råkade läsa på förpackningen och notera att den första ingrediensen är socker, den andra är nypon, det är alltid ett bra tecken! Så jag slängde i lite glass och mandelbiskvier, bara för att .. att .. ha i lite socker.

1 kommentar:

  1. Haha som du vet står jag vid din sida i kampen mot vettig föda, haha!

    SvaraRadera