fredag 30 mars 2012

Earthhour 2012.



Glöm inte att släcka ner på lördag. Man kan tycka att det är en löjlig grej att göra och att den lilla timmen inte har nån som helst inverkan på vårat klimat, och så kan det säkert vara. Men jag tycker att det är en viktig påminnelse om vad vi tar för givet varje dag! En timme klarar du dig utan tv, utan dator, utan elektronik. Fram med levande ljus och bjud över vännerna för lite kortspel/brädspel eller bara samtala med en person IRL. Ett par glas vin med mysstämning kan väl vara skönt? 

Jag är vegetarian alla årets dagar, så det är inte ens ett "val" jag gör. Men ni köttätare dör inte av att äta vegetariskt en liten ynka dag. I mitt hem får man äta det som bjuds och ingen vän har någonsin klagat på min matlagning. Att äta vegetariskt handlar inte om att sitta och gnaga på en gurkstav och äta salladsblad, det finns mängder med saker man kan laga. Själv gör jag, om jag får säga det själv, världens godaste quorn-stroganoff. 

Det handlar om en dag, en timme. Visa att du klarar det. 

2 kommentarer:

  1. Min jobbarkompis studsar i skrivande stund runt på staden utklädd till superhjälte och delar ut levande ljus för att få folk att uppmärksamma Earth Hour.
    Jag är lite småstolt över att ha så oblyga jobbarkompisar. Och jag är säker på att han har roligare där än vad jag har här i vår helpdesk, så lite avundsjuk är jag.

    SvaraRadera
  2. Haha, fantastiskt! Såg precis bilden också!

    SvaraRadera