måndag 27 februari 2012

Vill inte må bra.

Jag gör inte det, jag vill inte må bra eftersom att allt är skit och åt helvete. Jag tror att jag, på nåt skruvat jävla sätt, vill straffa mig själv och inte tillåta mig att må bra. Om jag mår bra så betyder det att mitt liv inte vänts upp och ned totalt. Nåt sånt.. Jag känner skuld.

Idag har jag dock inte köpt en hel jävla kaka av valfri modell och ätit. Att tröstäta är ett ganska värdelöst sätt att trycka ned sin ångest. De flesta sätten är väl i och för sig ganska värdelösa, och destruktiva. Människor som inte är speciellt insatta i psykiska sjukdomar verkar tro att medicinerna vi stoppar i oss är några slags skoj grejer. Eller att vi "inte vet vad vi gör" när vi tar dem. De har aldrig upplevt den här skiten.. Det är ingen som ifrågasätter när någon med kronisk värk tar värktabletter? Eller när diabetikern tar sina sprutor?

Jag har faktiskt orkat ordna lite idag, och fått ihop i alla fall en halv sopsäck. Det låter skitlöjligt när jag skriver det här, men det är faktiskt en prestation. Dammet eller whatever fick det att snöra ihop sig med andningen, men om jag tar medicin före och under tiden så kanske det ska gå bra? Jag måste ta och städa åt råttorna i veckan också, och det ser jag inte fram emot sen sist..

Jag bara svamlar, känner jag..

Och förresten, jag ser att du läser, och du vet vem du är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar