onsdag 29 februari 2012

Plånbok.

Jag behöver verkligen en ny plånbok. Den jag har, håller på att falla i bitar. Myntfacket är till exempel obrukbart på grund av ett gigantiskt hål i sidan. Det är till och med en fancy märkesplånbok även om märket nu råkar vara Nightmare before christmas..




Ett problem är att jag inte är speciellt jävla girlie. Jag hade det som projekt en gång, vilket missuppfattades av min vän som att jag ville bli ett fnittrande fån som inte klarar av att göra nåt själv och ska puta med läppen tills nån annan, helst en man då, kom och hjälpte stackars menlösa mig. Det var inte tanken.






Jag är alltså inte intresserad av fånerier eller märken (som inte är tuffa som Nightmare before christmas är) eller Hello fucking Kitty. Jag gillar väl i och för sig rosa.. Ibland. Jag gillar döskallar och nitar och sånt där ballt, men jag vill inte vara allt för ogirlie och inte heller totalt jävla fjortis. Sen har jag ju också vissa krav. Det måste finnas gott om fack för alla kort och sånt där.




Ett annat problem är att jag inte köper skinnprodukter. Jag har varit vegetarian i *räknar* nitton år den första maj, och i det ingår det (för mig) att inte köpa död hud och bära runt på. Det finns så bra ersättningsmaterial idag att det sällan är ett problem, men de plånböcker jag råkar på i allmänhet är av äkta skinn.

Jag känner att jag vill ha en avlång plånbok, en sån hade jag en gång. Den var faktiskt Björn Borg, nu när jag tänker på saken, men å andra sidan var den silvrig och hade massor med fack och grejer.

Ahja, nu har jag letat reda på en massa bilder för att illustrera mitt problem och inte hittat nåt vettigt alls att köpa. Och det var skitdrygt att få in dem så det ser vettigt ut så ni får bara de här tre alternativen.

Ps.
Jag fyller 33 på tisdag och på båten tänker jag ljuga och säga att jag är trettio. För det är kul att ljuga.

Ps.
Jag fick visa leg på systembolaget i mellandagarna när jag köpte vin.

1 kommentar:

  1. klart du är 30!!
    jag fick visa leg på nästan varje systembolag till förra året, det var då jag slutade handla alko hehe.. men senast igår fick jag visa leg för att köpa snus och då tror jag fan att det är dolda kameran eller för att jävlas, men varför skulle det var så.. hehe

    superglad varje gång jag ser en vegetarian som även bojkottar skinn och allt som går helt enkelt
    jag köpte en basic nylon/karborreband-plånbok förra året, för att jag aldrig hittade något annat som var snyggt, det var antingen för tantigt eller för mycket döskallar och hjärtan... när ska det ta slut, less is more

    de har inte mycket annat än skor men det fanns någon plånbok, de kanske får in mer
    http://www.vegetarian-shoes.co.uk/other_stuff_-_insoles_-_polish/10025_0c.html

    webshop i sverige
    http://www.greenlaces.se/epages/Ballou.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/greenlaces.se/Products/9020a

    men annars gäller oftast desto billigare oftare syntet, men det ska de ju veta i affären
    jag frågar om det inte står något
    och om expediten säger, eh, öh, ih och ser sig om efter någon annan så går jag..
    jag funderade lite mer över termen psyksystrar, först lite lekande med tanken
    men sen återigen så tänkte jag, jaa.. nu var det tyst igen på hennes blogg
    jag vet inte, finns det någon sorts ring eller något nätverk för oss bloggare som skriver inom detta? det kanske vore något annars
    kanske är en usel idé, jag svamlar vid den här tiden =)

    kram

    SvaraRadera