måndag 13 februari 2012

Läkarmöte..

Idag hade jag (tidigt) möte med läkaren och f-kassan. Vi kom fram till att det inte finns så mycket mer de kan göra med mig och att det är dags att ansöka om fast sjukskrivning, vad den nu heter nu för tiden. Förtidspension helt enkelt. Jag har själv föreslagit det, för det finns en massa fördelar med det, inte minst slipper jag stressen över att be om ny sjukskrivning var tredje månad, oroa mig för att hamna på "nedsatt" sjukpenning och till slut bli utförsäkrad (igen), vilket minst sagt är ett stressmoment. 

Men sen blev jag jätteledsen också.. Jag vet inte riktigt varför. "Målet är att du ska må bra" sa läkaren, "om tio år kanske du mår bra!" fortsatte han. Jag tror inte han menade det som "grattis, du har tio års helvete framför dig, härrå!", men det var så det lät i mina öron. 

Sen såg jag hela mitt patetiska liv spolas förbi för min inre syn.. Ända tills att mina katter äter upp mitt lik. 

Jag gick och hämtade mitt paket (hade ångest i torsdags, beställde poptarts), handlade på Ica och köpte en falafellpizza med extra ost. Poptarts var fan ingen höjdare alltså.. Mitt omdöme kan i och för sig vara färgat av att jag minuterna innan hade moffat i mig en falafellpizza med extra ost.. 

Ps.
Jag fick ordning på Sims.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar