tisdag 31 januari 2012

Shopping!!!

Joråsåatte. Jag shoppar som en dåre, en förståndig dåre i och för sig. Jag väntar på inte mindre än fyra paket nu!

Shopping fyller inte heller det där hålet i mig, och jag försöker att inte springa iväg helt med det bara för att det plåstrar över hålet en liten stund. Men iallafall! Paket:

Först beställde jag från Animail, vilket inte direkt kan kallas lyxshopping. Det blev en säck med hundmat eftersom att de äntligen fått in Royals veterinärfoder som min lilla fröken måste äta. Tidigare har jag varit beroende av min otroligt snälla granne som kört mig till veterinären för att köpa foder, för att inte tala om att jag har fått bära omkring på den där jävla säcken. Jag åker gärna omkring med min granne och jag behöver fortfarande hennes hjälp med annat, men det är skönt att slippa att passa öppettider och grejer. Det blev bajspåsar och ett tuggben till hunden också. Jag hoppas på att det dyker upp idag.. Utanför min dörr. Helt gratis frakt. 

Sen köpte jag ett par BH:ar från BonPrix, de har ett lite roligare utbud men eftersom att min kreditvärdighet har varit "sådär" så har de inte velat samarbeta med mig. Väntar otåligt på besked när de tänker skicka ut paketet.. Jag behöver verkligen underkläder, och så är det med den saken. Alltså, inte lyxshopping!

Sen gick jag vidare till min gamla goda vän Ellos! Jag lallar ju för det mesta runt i mysbyxor och de jag har är utslitna, så jag köpte två par nya. Inte lyx. Mina kuddar är helt utslitna eftersom att jag tvättar dem ganska ofta - och folk som inte tvättar sina kuddar regelbundet är jävligt äckliga om du frågar mig - så jag köpte två nya. Om de är bra så blir det fler. Inte lyx! Sminkborstarna som är djurfria och ekovänliga och superbra enligt omdömena kanske kan räknas som lyx, men om jag nån gång kliver ur mina mysbyxor och sätter på mig smink så behövs det ju sminkborstar, det förstår ju vem som helst. Halvlyx? Okej då.. Lite lyx.. 

On that topic.. Via en annan blogg som jag läser, Shefabulous, så hittade jag E.l.f som säljer bra, enligt omdömen, smink för FEMTON FUCKING KRONOR STYCK. Jag styrde upp nåt slags e-kort på banken och köpte ett gäng med grejer.. En eyeliner.. En primer, det har jag letat efter länge! Plumping lipgloss har jag också letat efter länge! Det var väl nåt mer också antar jag.. Jag lovar att visa paket när jag får det. Kan visa alla mina paket! 

Kan rationalisera alla mina köp i evigheter, men nu är det som det är med den saken. Och nu ska jag försöka dra lite i handbromsen så det inte blir en massa mer paket. Den här månaden. 

1 kommentar:

  1. Örk, jag har också handlat alldeles för mycket den här månaden!

    sv; Har du? Vad roligt att höra, hoppas du hänger kvar ett tag till! ;)
    Hmmm, du har en poäng där...
    Då kan jag alltså dra ner lite på åldersnojan under vintermånaderna, det vore ju förjävla skönt ;)

    SvaraRadera