tisdag 27 december 2011

Kalas.

Jag har varit på 60-års kalas idag! Min rara granne ovanpå fyller år så jag och grannen bredvid gick upp med en flarra likör och skumtomtar till henne. Det var mycket uppskattat! Det är svårt att köpa presenter och lotten föll på mig att göra det, men jag tror att jag kan ha fått in en fullträff. Vi fick tårta och hundpussar..

Jag har inte spenderat så mycket tid med datorn de senaste dagarna, utan med tvn istället. Vilket antagligen går på ett ut.. Julafton tog jag mig igenom med en flaska vin och hemma-pizza. Den var jobbig, det kommer många jobbiga dagar, men det enda jag kan göra är att bita ihop och hålla i mig hårt.

Pappaträffen var trevlig! Först träffade jag min mor på stan, för att få min julklapp, och medan jag väntade på att Pappa skulle ringa så följde jag med henne upp till en av galleriorna. Min mor driver mig till vansinne i de lugnaste av situationer, men lägg då till att snigla sig igenom city utan att veta var fan hon är på väg och det formidabla julhysteri-körsbäret på toppen. Stressnivån sköt snabbt iväg.. Men sen ringde Pappa, han hade parkerat bilen i samma galleria som vi var i och jag lämnade min mor och letade reda på min far. Han triggar inte igång några stressreaktioner alls! Dessutom hatar han stan lika mycket som jag gör.. Vi gick och åt och pratade faktiskt om andra saker än hundar. Hundar är väldigt neutralt och något som vi har gemensamt, så vi hamnar lätt i den fällan. Han frågade om jag ville komma ut till dem i jul men jag sa som det var, att jag inte orkade i år. Han förstår och lider med mig, det ser jag på honom, och det är jobbigt.

Jag slutar röka igen föresten. I alla fall under januari, sen får vi se. Jag slutade innan jag hamnade i den här aktiviteten som jag gått på under hösten, men när den drog igång så valde jag att börja igen. Det är inte så svårt egentligen, det sitter i huvudet. Det fysiska beroendet går över på några dagar eller så. Problemet är att jag gillar att röka. Men jag måste göra nåt drastiskt åt min ekonomi och får helt enkelt hitta nåt billigare att gilla.. Nåväl, så är det, jag väljer att inte röka i januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar