lördag 31 december 2011

Det kan inte bli värre, eller hur?

2011 har varit det värsta året i mitt liv. Jag vet inte varför jag fortfarande står på benen. Jag vet inte vad jag håller fast vid. Jag pausade mitt liv nån gång i mars, av vad jag förstår när jag läser min gamla blogg, men jag minns inte så mycket av det antar jag. Jag önskar att jag gjort saker tidigare, eller senare, eller inte, eller få göra om, jag vet inte vad jag skulle ha gjort, jag har fått ta beslut som inte är rimliga att behöva ta. För någon, för en frisk människa med nånting, några andra, i ryggen. Men jag fick ta dem, ensam, utmattad..

Det händer inget annat vid ett nytt år än att dagarna följer varann som de alltid gör, men kanske kan jag ta ett steg vidare, från det helvete detta år har varit.

Jag mötte kanske en person jag kände förut häromdagen, jag vet inte ens om det var han. Jag stirrade, han stirrade, jag gick.. Sådär som i en film. Det fick mig att tänka på hur saker var, hur jag var, förut. Inte för att jag minns exakt när det här "förut" var. Jag vill ha tillbaka den delen av mig själv, jag var annorlunda.

Jag vet inte, jag har druckit vin och jag vill ha klimp och kan det här jävla året ta slut nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar