lördag 26 november 2011

Skratterapi.

C kom ner på kaffe imorse (sen förmiddag) och blev kvar hela dagen. Vi började om med Amnesia och har ett ganska gott samarbete. Hon får ta de läskiga delarna och jag får slåss med "fisken" när det är dags för den. Vilket det är. Då röstade jag på att vi skulle titta på film istället!



Vi har betat av Fantasia, några hysteriskt roliga anti-evolutionsvideor som M hittat samt Dumbo. Här har vi ingen storbildstv med surroundsystem, vi har laptop i sängen med datorhögtalare. Jag är i nån skum hungerperiod där det verkligen värker i magen om jag inte får mat, och slängde i mig potatissallad-mimosasallad-gurksallad med vegetarisk snitsel på rekordtid. Sen åt jag upp gurkan. 

Det blir mycket skratt när vi har såna här dagar, vi har en mycket störd humor, men vad spelar det för roll?

Grannskapet har fått upp pyntet idag. Jag känner inte alls av nån julstämning eftersom vi inte fått en enda liten snöflinga än. Det lyser fint överallt men det ser mest konstigt ut.. Jag hade väl en tanke om att hemmet skulle vara beboeligt till jul, men jag tvivlar på att det blir så. Inte för att jag känner för julen, eller tycker om julen, men det kändes som ett bra riktmärke. Det verkar som om C blir hemma i jul och i såna fall kanske vi spenderar kvällen ihop, det var tal om vinboxar och Kalle Anka. Normalt sett har jag börjat tröttna på att spela jullåtar så här dags på året, men jag har inte ens börjat i år..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar